Dijital Sözlük
0212 337 0707
İnsan Kaynakları

Power Apps 101 – Power Apps Nedir? Power Apps Hakkında Bilmeniz Gerekenler

Power Apps Nedir?

Power Apps low code mantığı ile uygulama geliştirebileceğimiz ve bu uygulamayı Microsoft Teams ortamında gerek takım gerekse komple firma içerisinde paylaşarak işleri daha hızlı, daha kolay , daha verimli gerçekleştirmemizi sağlayacak ve de kurumsal hafızanın arka tarafta kendiliğinden oluşmasını sağlayacak olan uygulamaların geliştirilmesini sağlayan uygulama platformudur. Microsoft tarafından geliştirilmiştir, bir çok uygulama, platform ve ürün ile bağlantılı çalışabilmesi ve Microsoft ürünleri ile tam uyum içerisinde olması sayesinde uygulama yetkinlikleri arttırılabilir.

Power Apps ile Oluşturulabilecek Örnek Projeler

İnsan Kaynakları Aday Başvuruları ve Etkileşimler

Firmanızda insan kaynaklarının kullanabileceği işe alımların kontrol edilebileceği uygulamayı burada geliştirebilirsiniz. İlk başta insan kaynakları, başvuran kişinin kaydını oluşturacağı bir form doldurabilir. Sonrasında bu kayıt gerek başvurduğu departmana göre gerekse de tarih bazlı olarak görülebilecek bir ortamda tutulur. Sonrasında bu ortamda oluşturulan profile CV, KVKK Metni veya kişilik envanteri gibi adaya ait dosyaların eklenebileceği bir yapı kurulabilir adayın bütün gerekli bilgiler ve dosyalar toplandıktan sonra süreç akışı otomatikleştirilebilir. Ek olarak aday ile değerlendirme kısmı olumsuz olarak işaretlendikten sonra yetkili kişiye bu adayla değerlendirme olumsuz olmuştur “Bu kişiye olumsuz e-posta dönüşü gerçekleştirilecektir onaylıyor musunuz?” gibi bir mesaj Microsoft Teams üzerinden gönderilebilir oradan onay aldıktan sonra adaya olumsuz e-posta dönüşü gerçekleştirilebilir.

Yetkinlik Değerlendirme, Performans Değerlendirme, Çekiliş uygulamaları, Yarışma uygulamaları, Masa Rezervasyon vs. gibi birçok günlük hayatta kullanılan uygulamaların geliştirilmesi kolayca yapılabilir. Hızlı şekilde devreye alınabilir  bu sayede çalışmalar daha kolay verimli, hızlı bir hale getirilebilir.

Şubeler Arası Görev Yönetimi ve Takibi

Paralel yönetim ihtiyacı olan bir firma düşünelim birden fazla lokasyonda mağaza bulunmakta belirli periyotlar arasında mağazalara ortak yapılması gereken görev listesi gönderilip sonra mağazaların görevleri gerçekleştirme yüzdelerinin takibi olsun. Bu proje PowerApps tarafından kolayca kurgulanabilir. Ortak checklist oluşturulduktan sonra PowerApps ile Microsoft To Do kullanılarak diğer mağazaların çalışanlarının görevlerine eklenmesi sağlanabilir, sonrasında orada gerçekleştirilen görevlerin, görev atamasını yapan kişi tarafından takip edilmesi sağlanabilir.

Birden Fazla Excel Dosyasını Birbirine Bağlamak

Mühendislik firmalarını ele alalım bir çok Excel dosyasında hesap yapma ihtiyaçları bulunuyor. PowerApps ile bu Excel dosyaları arasında bağlantı kurulabilir her hesapla butonundan sonra Excel’de hesaplanan veriler arka tarafta bir veritabanına kayıt edilebilir. Bu sayede bir çok senaryoda kaynaklanan veri kaybının önüne geçerek ileriki yıllarda sadece geçmiş veriler değil de denenmiş ama olumsuz sonuç alınmış veriler de kayıt edilerek güçlü bir kurumsal hafıza edilmiş olacaktır.

Bir yanıt yazın

Arama yapmak için yazmaya başlayın.
Sitemizde kullanımı analiz etmek, içerik ve reklamları kişiselleştirmek, ölçmek ve ziyaret tercihlerinizi hatırlamak için çerezler kullanmaktayız. Detaylar için buraya tıklayabilirsiniz.
Tamam