Dijital Yaka çalışanlara ne gibi faydalar sağlıyor?

Dijit@l Yaka, Data Market olarak kendi geliştirdiğimiz ve şu anda hem beyaz yakalı hem de mavi yakalı çalışanların kullanıma sunduğumuz bir ürün. Ve aslında bu çözüm sayesinde üretim, perakende, satış, sağlık, kamu ve diğer birçok sektörün mavi yaka çalışanları, müşterilerle iletişim kurma, şirket markasını temsil etme, ürün ve hizmetler hakkında müşterinin ilk temas noktası olma özellikleriyle organizasyonların verimliliğinde önemli bir konum elde etmiş oluyor.

Çıkış noktasından bahsedecek olursak, bu dijitalleşme sürecinde birçok alanda teknolojiler gelişiyor ama çalışanlar noktasında, onların da bu sürece katılabilmeleri ile ilgili bir açık olduğunu fark ettik. Aslında bakıldığında hemen hemen birçok sektörde çalışan yoğunluğunun %80’i mavi yakalı çalışanlardan oluşuyor. Fakat bakıldığında bizim kullandığımız outlook türevi mail programları gibi uygulamalarında eksiklikleri var. Örneğin, kurumla iletişim kurabilecekleri bir cep telefonu gibi veya onlara ait bir hat gibi birçok iletişim kanallarında biraz daha geride kalıyorlar. Dolayısıyla hem buradaki açığı kapatmak hem o çalışanları dijitalleşme sürecine katmak hem de kuruma ve kurumun kültürüne daha fazla ait hissetmeleri için bir çözüm geliştirmek istedik.

Bu süre zarfında da aslında hem sektörün önde gelen insan kaynakları yöneticileriyle hem de bu alanda danışmanlık veren insan kaynakları firmaları ile görüştük. Bunun sonucunda aslında birçok ihtiyacın ortak olduğunu belirledik. Mesela, çalışanların geri bildirimlerini alma noktasında birçok kurumda hayata geçirilen bir uygulama yok. Ve şu an bizim Dijit@l Yaka uygulamamız ile beraber çalışanlar iletilmek istenen tüm mesajları bir haber platformu üzerinden alabiliyorlar. Bunun dışında ayrıca öneride de bulunabiliyorlar. Bu, süreçler ile ilgili öneriler olabilir veya şu anda işte yaşadıkları sorunlarla ilgili olabilir. Bu şekilde bir öneri modülümüz de var. Bununla birlikte aslında biz eğitimleri de dijitalleştirdik. Özelikle belli başlı kurumlarda zorunlu alınması gereken eğitimler oluyor ve kurumlar bu eğitimler için büyük organizasyonlar yapmak zorunda kalabiliyor. Bu tarz dijital eğitimler ile aslında hem çalışanların sürekli kendini geliştirmesi için hem de kurumların organizasyon maliyetlerinden kurtulmaları için bir avantaj sağlamış olduk. Bunun dışında bir de basit bir oylama modülümüz var. Bu modül sayesinde de çalışanlar, kurumun onlara sormak istediği bir logo değişimi olabilir ya da bir web sitesinin beğenilip beğenilmediğine dair analizi gibi aslında basit birtakım verileri alabiliyor olacaklar. Son olarak Ramak Kala modülünden bahsetmek istiyorum. Burada da yine direk iş güvenliği ve sağlığına hitap eden kazaya ramak kala gibi durumlar ile ilgili hızlı bir şekilde fotoğraf çekip yardım talep edebilme avantajına sahip olabilmelerini sağlıyoruz. Özetle, bu modüller sayesinde hem kurumdaki çalışanların dijitalleşmesini sağlıyor hem de kurum içindeki iletişimin ve iş birliğinin arttırılmasını sağlıyoruz. Ve bunun da aslında dijital dönüşümün en önemli parçalarından biri olduğunu düşünüyoruz.